Restaurang Blåregn rekommenderas

Det är inte ofta, men ibland händer det att våra irrfärder på vägarna leder raka spåret till något smultronställe. I går upptäckte vi ett nytt sådant: Restaurang Blåregn i Sölversborg.

Vi hade ärende till Pukavik och Bromölla. Nånstans mitt emellan ligger lilla, småstadsmysiga Sölvesborg och vi åkte inom för att promenera lite och få oss något till livs. Parkeringsplats hittade vi mitt i stan och hade inte gått många meter innan vi såg en skylt, en ”gatupratare”, som förkunnade att man kunde få lunchbuffé på Restaurang Blåregn. I en härlig gammal äppelträdgård hittade vi ett rödmålat trähus som visade sig innehålla denna pärla till matställe.
Buffén var så överdådig och maten så vällagad och god att kära hustrun nästan önskade att hon hade haft en egen blogg så hon kunnat prisa denna pärla. Eftersom hon nu inte har det, får väl jag stå för prisandet i stället.
Salladsbordet är av högsta internationella klass med ett överdådigt utbud av grönsaker och fantasirika sallader. På detta följer fyra olika varmrätter att välja mellan – och en varm och närande soppa. Magen blir ju mätt före ögonen, så jag åt naturligtvis lite för mycket, men kunde ändå inte testa allt vad jag velat. Det vi provsmakade får dock högsta betyg.
Slutligen ska kanske nämnas att bröd, vatten eller lingondricka och kaffe ingår i priset, som nästan är skamligt lågt: 85 svenska kronor. Eftersom det kanske dröjer innan du har vägarna till Sölvesborg ber jag att få rekommendera restaurangens hemsida så länge.

Nu ska jag gå in och skriva i deras gästbok.

Det här inlägget postades i Familj och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

