Möten och människor

Efter högre förebild tänkte jag serieblogga lite – i mitt fall om människor man möter på livets väg. Jag utlovar ingen som helst regelbundenhet och vet för närvarande inte om det blir en miniserie eller en följetong. Vi börjar med en närmast omänsklig typ.

Stålmannens brorsa

Han ser ut som en vanlig människa, ofta med typiska attribut som säckiga brallor, skitig munkjacka och tredagars skäggstubb. Men låt dig inte luras. Han är Clark Kents lillebror – och han har röntgenblick!
Jag mötte honom på riksväg 13 häromdan – ja, det var faktiskt en hel brödraskara. Alla demonstrerade dom sin röntgenblick genom att kunna titta rakt igenom träd, buskar och jord i den skymda kurvan, vid avfarten till Fulltofta. Där är visserligen heldragen mittlinje, men vad spelar det för roll om man har röntgenblick? Så dom körde om traktorn, alla tre på rad. Som tur var fanns där en parkeringsficka, så jag slapp krocka med dom. Kan ju inte vara roligt att krocka med stålmän… hårda grabbar.

Det här inlägget postades i Trafik och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

