Bakvända tankar

Länge trodde jag att han som monterade toapappershållaren var dum i huvudet. Att det var hans fel att jag höll på att få ryggskott varje gång jag skulle torka mig i ändan. Men så en dag öppnade min kloka hustru mina blinda ögon…

Du vet ju hur det är när du kommer till en främmande toalett: du har fällt upp det, mer eller mindre, fantasifullt dekorerade locket, vänt dig om och placerat ändalykten på sittringen. Du sitter en stund och filosoferar, läser Clas Ohlson-katalogen eller Residence och uträttar det du har kommit dit för.
Sedan är det dags för torkning – och var kan nu därför avsett papper befinna sig? Jo, självklart snett bakom ryggen! Det är väl det naturligaste stället i världen att treva sig fram till, med armen i en mycket konstig vinkel snett bakåt och farliga spänningar i ländryggens muskler. Eller hur?
Idiotiskt, tänker ni och idiotiskt tänkte jag – ända till min kära påpekade att jag naturligtvis sätter mig på fel håll på toastolen.
Det är, såklart, meningen att man ska sitta i ridställning, med ansiktet mot väggen. Då har man ju toapappershållaren precis framför handen när man lyfter den från knät. Att jag inte fattat det förut…

Lätt att komma åt, om man bara sitter på rätt håll.

Det här inlägget postades i Familj och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

