Varning för värmlänningar

Det är ju inte så särskilt många som läser den här bloggen – och av dom som gör det är det säkert nästan ingen som tänker lägga nytt golv. Men om det till äventyrs finns nån som går i dom tankarna: Undvik Holebergs hyvleri i Värmland.

Jag har tidigare skrivit om det eländes elände som vår köksrenovering utvecklats till. Murning, kakling, klinkning (heter det så?) och spismontering gick som en dans. Utrivningen av gamla golvet var väl inte precis någon dans. Brottartango i så fall – men det gick. Men sedan slog det stopp i maskin…
Jag beställde golvet i början av juli. Jag tog en dimension som dom, enligt hemsidan, hade på lager för omedelbar leverans.  Åke på Holebergs svarade prompt på e-postbeställningen och lovade att fakturan skulle skickas till oss ”i morgon”. Så snart vi betalat den skulle golvbrädorna gå iväg. Det blev ”i morgon”, det blev dagen efter ”i morgon” och det blev flera dagar. Ingen faktura i brevlådan.
Nytt mejl till Holebergs, nytt svar, ny väntan… Sedan blev det allt längre mellan mejlsvaren och slutligen dog det ut helt. Det var då jag insåg att den stora SEMESTERN fallit över oss.
Nåväl, även i välfärdslandet Sverige tar semestern slut nån gång, fast dessvärre var dom inte i fas på brädgården som skulle leverera ut golvbrädorna. Någon hade kommit tillbaka från semestern, men inte nån annan och därför kunde det inte levereras. Hette det först – sen kom det stora dråpslaget.
Nästan sex veckor efter beställningen, kom ett mejl där Åke beklagade så väldigt mycket, men trägolvet var slut på lager och nytt skulle inte inkomma förrän efter ytterligare en månad!
Nu vet jag inte om jag är mest förbannad på Holebergs elller på mig själv för att jag föll för deras snygga hemsida och fagra löften.

Sex veckor efter att vi påbörjade köksrenoveringen ser vårt köksgolv fortfarande ut så här. Och det är inte mitt fel...

Det här inlägget postades i Ingen kategori. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Varning för värmlänningar

  1. Ping: Skräpföretaget Holebergs hyvleri | Port Freedom

  2. Ping: Kundservice = Engelsons | Yttersta gränsen

Kommentera

