Snöschizofreni

Det snöar tummavantar och ibland tittar solen fram mellan de drivande, dräktiga molnen. Hela vår lilla värld blir vit och fin igen, igen, igen…

Hör nu på här kung Bore: det räcker nu. Jag tycker om vinter, jag tycker det är vackert med snö på alla träd och mjuka, böljande kullar över fält och gärsgårdar – men det kan vara nån måtta… Jag känner mig schizofren, för nu vill jag ju bara ha bort snön. Jag vet att snödropparna tittat upp, att vintergäcken blommar i trädgårdarna och att krokusarna är på gång. Så släpp taget nu. Du har härjat sedan i november, så nu tycker vi att du kan bete dig som en gentleman och lämna plats för gumman Tö.

Det här inlägget postades i Ingen kategori. Bokmärk permalänken.

Kommentera

