Skogen vimlar av pilska damer

Jaaa! Det var nästan som en uppenbarelse när jag plötsligt förstod: skogen runt mitt ensliga torp praktiskt taget vimlar av pilska sjuksköterskor som bara drömmer om att få träffa mej.

Här går man omkring och nynnar på ”When I´m sixtyfour” och tänker att det väl är en herrans nåd att livskamraten fortfarande står ut med en. Att man passerat bäst-före-datum för länge sedan och att värdet på kärleksbörsen sjunkig till ”all-time-low”…
skoterskorOch så visar det sig att skogarna här uppe vid Yttersta gränsen hyser en mängd kärlekstokiga unga damer, som alla längtar efter att få sätta tänderna i mej! Dom är alla i 25-årsåldern, alla är sjuksköterskor (?) och alla har jättetuttar. Dessutom har dom alla begåvats med ursvenska namn som Emma, Lisa och Anna.
Den här kunskapen kom till mej via Facebook, som ju har en annonsspalt speciellt anpassad för den enskilde användaren. Eftersom jag lite rädd om min integritet så är jag inte precis någon drömkund för Facebook. I min profil lämnar jag ut så lite som bara är möjligt, om man vill vara med och leka på denna arena. Det innebär att Facebook inte har särskilt mycket information att sälja vidare till presumtiva annonsörer. Det enda som framgår av min profil är att jag är man och att jag har fyllt 65 år. Därför fylls min annonsrad av byggfirmor, begravningsbyråer (!) samt inte minst av företag som sysslar med koppleri under namnet kontaktförmedling.
Det är ett av dessa företag, be2.se, som gjort den häpnadsväckande upptäckten att det i mina hemtrakter finns en fullständigt oproportionell andel framtunga, liderliga och unga sjuksköterskor. Är SCB:s befolkningsstatistiker underrättade?

Det här inlägget postades i Familj, Media och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

